سئو موبایل چیست؟
موبایل سئو یا mobile seo عبارت است از تمام فعالیتهایی که در جهت
الگوریتمهای mobilegeddon و mobile first index ازجمله الگوریتمهای گوگل درزمینهٔ موبایل هستند. الگوریتم mobilegeddon در سال 2015 از طرف گوگل معرفی گردید. از زمان معرفی این الگوریتم رتبهبندی نتایج در دستگاههای موبایل و دسکتاپ با یکدیگر تفاوت دارند.
باگذشت زمان و افزایش استفاده از دستگاههای موبایل گوگل الگوریتم mobile first index را معرفی نمود و بعد از معرفی این الگوریتم سایتها را بر اساس نسخه موبایل رتبه دهی میکند.
چگونه طراحی سایت خود را برای موبایل بهینهسازی کنیم؟
بهینهسازی موبایل عبارت است از تمام فعالیتهایی که نیاز است تا بر روی
برای طراحی نسخه موبایل روشهای زیادی وجود دارد که در ادامه آنها را بررسی میکنیم:
تعریف سایت و آدرسدهی متفاوت آن در دستگاههای موبایل و دسکتاپ
در این روش نسخه موبایل سایت بر روی یک زیر دامنه قرار میگیرد و با تشخیص دستگاههای موبایل به نسخه زیر دامنه ارجاع داده میشوند. استفاده از این روش منسوخشده است زیرا شما نیاز به طراحی سایت در دو نسخه متفاوت دارید و این کار باعث ایجاد محتوای تکراری، کاهش چشمگیر سرعت ایندکس، تجربه کاربری متفاوت میشود.
از تکنیک dynamic serving استفاده کنید.
در زمان استفاده از این روش دو نسخه موبایل و دسکتاپ در یک آدرس نمایش داده میشود. سرور با توجه به نوع مرورگر و اندازه صفحهنمایش نوع نسخه موبایل و دسکتاپ تعیین میکند. استفاده از این روش موجب افزایش سرعت سایت شما و همچنین بهبود تجربه کاربری میگردد زیرا دیگر نیازی نیست بهعنوانمثال اسلایدر بزرگی که در دسکتاپ شما مشاهده میکنید به همان اندازه در دستگاههای موبایل ببینید.
در این روش هزینههای مربوط به کد نویسی و ارتقای سایت زیاد است زیرا شما بایستی با هر تغییری پروژههای مختلفی ایجاد کنید.
طراحی به شکل ریسپانسیو یا responsive design
آدرس صفحات و کدهای html برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ در روش استفاده از ریسپانسیو یکسان است و نحوه نمایش محتوا در ابعاد مختلف توسط دستورهای css مدیریت و کنترل میشود. استفاده از این روش موجب کاهش هزینهها می گردد و شما دیگر محتوای تکراری ندارید. تیم
مهم ترین تکنیک ها برای بهینه سازی نسخه دستگاه های موبایل سایت
شما در پنل ابزار گوگل وب مستر وضعیت mobile usability سایت خود را بررسی کنید. تمام خطاهای مربوط به نمایش موبایل سایت شما در این قسمت قابل مشاهده است. توجه به رنگ بندی، سایز فونت ها و. از فاکتورهای مهمی هستند که توسط ابزارهای تست مانند mobile friendly test بررسی می گردند و نشان دهنده ی اهمیت تجربه کاربری بر سئو سایت است.
برای افزایش کارایی و بهینه سازی سایت در دسترسی سایت خود محدودیت ایجاد نکنید، سعی کنید از پاپ آپ استفاده نکنید و هم چنین محتوای اصلی سایت را در دستگاه موبایل مخفی نکنید.
ابزار page speed insights یکی از ابزارهای گوگل است که سرعت صفحات سایت شما را در موبایل و دسکتاپ بررسی می کند. برای کسب رتبه بهتر در این ابزار می توانید تصاویر سایت خود را فشرده سازی کنید، زمان پاسخ دهی سرور را کاهش دهید، تعداد درخواست های ارسالی به مرکز را کاهش دهید و.
باید نحوه نمایش محتوا بر روی نسخه های موبایل و دسکتاپ متفاوت باشد و با توجه به نوع دستگاه چیدمان تصاویر و محتوا در حال تغییر است.
Amp(accelerated mobile pages) به معنای شتاب دهی به صفحات موبایل است. Amp سعی دارد محتوا و تصاویر سایت شما را طبق استانداردهای تعریف شده از طرف گوگل نمایش دهد به عبارتی دیگر صفحاتی که از این تکنیک استفاده می کنند رتبه ی بهتری را در گوگل خواهند داشت.
معمولاً در زمان جستجو در موبایل گوگل 69 کاراکتر نمایش داده می شود و در موبایل این تعداد به 78 کاراکتر خواهد رسید. در موبایل شما می توانید کاراکتر بیشتری را به عنوان اختصاص دهید و از این طریق نرخ کلیک سایت خود را افزایش دهید.
تیم سئو دیجی ویت ارائه دهنده خدمات سئو در تلاش است تا از تمام تکنیک های موجود در جهت بهبود نمایش سایت در موبایل استفاده نماید. این اطمینان خاطر را داشته باشید که سایت طراحی شده شما توسط تیم طراحی سایت دیجی ویت بدون هیچ گونه مشکلی در دستگاه های موبایل نمایش داده می شود.
درباره این سایت